Treballem per la justícia social

— Dijous, 30 d'abril de 2009 - 18:16
Notícies
Càritas Diocesana de Barcelona Voluntariat Entitats amb cor Altres Càritas Església
Emergències

Notícies / Càritas Diocesana de Barcelona
veure totes

"Per combatre la pobresa infantil és necessari un treball en xarxa"

06/09/2012

• Càritas posa en marxa el projecte PAIDÓS per apoderar els infants i les famílies que han quedat excloses de la societat i perquè aquestes no arrosseguin la pobresa generació rere generació
  • Jordi Roglá considera que per garantir que tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats cal la unió de les administracions públiques i entitats privades

“Per combatre la pobresa infantil és necessari un treball en xarxa”. Sota aquesta premissa, el director de Càritas Diocesana de Barcelona, Jordi Roglá, va encetar la roda de premsa celebrada el 5 de setembre per presentar el projecte PAIDÓS de prevenció integral i integrada de la pobresa infantil. L’objectiu és apoderar els infants i les famílies que viuen amb pocs recursos i que estan abocats a l’exclusió social perquè enforteixin les seves capacitats i perquè no arrosseguin aquesta situació generació rere generació. El projecte –ha reiterat Roglá- és possible gràcies a la posada en comú de recursos i esforços de diferents entitats de l’àmbit públic i privat.

Càritas, a més del suport del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, i de la col·laboració dels ajuntaments de Barcelona, de l’Hospitalet  de Llobregat i de Sant Adrià del Besòs, compta amb un equip d’entitats col·laboradores: Fundació Suara, Fundació Pere Tarrés, Fundació Blanquerna de la Universitat Ramón Llull, Fundació Formació i Treball, Fundació “la Caixa” i Deloitte Advisory, SL.

El projecte PAIDÓS es focalitza en les famílies amb infants de 0 a 6 anys en situació de pobresa, amb dificultats per tenir cura dels fills i que poden presentar altres necessitats importants no cobertes. El treball amb les famílies s’aborda des dels àmbits socioeducatiu, psicoterapèutic i comunitari per augmentar els factors de protecció i resiliència dels infants; incrementar les competències parentals; i facilitar la vinculació de les famílies amb el seu entorn més proper.

El PAIDÓS, que té una durada prevista de quatre anys, es desenvoluparà inicialment en quatre projectes concrets, les activitats dels quals es duran a terme en locals facilitats pels ajuntaments signants del conveni. Cadascun tindrà capacitat per atendre un mínim de quinze famílies de forma simultània.

Veure la nota de premsa enviada als mitjans de comunicació.

Veure el recull de premsa de les notícies publicades en relació a l'acte de signatura dels convenis per posar en marxa el Projecte PAIDÓS.